Extra gratis bevrijdingsuitgave

De extra uitgave van de Ganita mare, die gratis bij alle huisgezinnen in Gendt in de bus valt (behalve die met nee-nee sticker), komt eraan. Ook alle leden van de kring buiten Gendt krijgen dit dikke tijdschrift van 100 pagina’s met verschillende verhalen van Gendtenaren over de Tweede Wereldoorlog. Een welkome afwisseling en iets te lezen in deze tijd waarin iedereen veel thuis zit vanwege het coronavirus.

De kring hoopt natuurlijk dat veel Gendtenaren nu ook lid gaan worden. Een lidmaatschap kost jaarlijks € 15,- en men krijgt daarvoor 3 (dit jaar dus 4) kringbladen met historische artikelen over Gendt en omgeving. Een nieuw lid krijgt bovendien nog dit jaar het boek Gendt tussen Kraaijenbosch en Knienepol.

Verder houdt de kring normaal drie lezingen en een excursie per jaar. Leden die bovendien het jaarlijkse themaboek Terugblik willen ontvangen, betalen €22,- per jaar. Dit jaar zal Terugblik gaan over oorlogsverhalen uit de Betuwe. Men kan zich aanmelden als lid via het invulformulier op deze site of via info@historischekringgente.nl