• Stichting Tabula Batavorum
    De Stichting Tabula Batavorum is opgericht op 10 mei 1985 en heeft haar zetel in Opheusden. De doelstelling van de stichting is de verspreiding van de kennis op historisch en archeologisch gebied en al hetgeen in de ruimste zin daarmee verband houdt.

• Historische Kring Angeren
    De Historische Kring Angeren is ontstaan uit een initiatief van ongeveer vijftien inwoners van Angeren in juni 2010 onder de voorlopige naam: Werkgroep Angerense Geschiedenis..

• Schippersvereniging Sterreschans
    Het doel van de vereniging is o.a. om de nu nog bestaande materialen, foto’s, documentatie e.d. te behouden voor het nageslacht.

• Fort Pannerden
    Iedere eerste en derde zondag van de maand kunt u het fort bezoeken tussen 12 en 17 uur

• LVBHB
    Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig

• Mijn Gelderland
    Deze website bevat verhalen uit de geschiedenis van Gelderland.

• AWN Regio Nijmegen
    De AWN, Afdeling Nijmegen en Omstreken, biedt u vele mogelijkheden tot deelname aan allerlei archeologische activiteiten.

• Oorlogsmuseum naast het voormalig gemeentehuis te Gendt:  Niemandsland

• Cultuur in Lingewaard is een platform voor alle culturele activiteiten, initiatieven en nieuws in Lingewaard.