Introductie

Introductie Genealogie Gendt
Logo HKG

De Historische Kring Gente heeft met haar groep genealogie alle gegevens van zowel de DTB van de RK kerk van Hulhuizen en Gendt en de NH kerk te Gendt alsmede de burgerlijke stand van de gemeente Gen(d)t in een bestand samen gebracht.

Op deze manier zijn vele in de DTB voorkomende geboortes, huwelijken en overlijdens vastgelegd. Van de burgerlijke stand van de gemeente Gendt zijn alle aktes overgenomen vanaf het begin van het bestaan van de burgerlijke stand tot 1922. Op deze wijze is een bestand ontstaan van 41000(!) familienamen. De Historische Kring Gente heeft slechts genealogische gegevens van personen die op enig moment in Gendt, resp. Hulhuizen geleefd hebben. Indien u nadere informatie wenst kijk dan eerst eens in ons aanvraagformulier.

Tip: Informatieve website voor historici en genealogen Op de website www.dumont-andre.nl, kan online een trefwoordenlijst geraadpleegd worden met veel oude woorden en begrippen, waarbij tevens de betekenis ervan wordt uitgelegd. Wist u dat bijv. een nabedde, een tweede huwelijk betekent en dat nachtkönig staat voor vuilnisman?

Kosten voor een uitdraai van de genealogiegegevens, bijv. een parenteel:

Niet leden betalen een basisbedrag van €15.00 en 20 eurocent per pagina.
Leden betalen een basisbedrag van €5.00 en 15 eurocent per pagina.

Naar  aanvraagformulier kwartierstaten