Mutaties bestuur

Door het aftreden van onze voorzitter Willem Rasing en het tragische overlijden van onze secretaris Yvonne de Boer waren wij genoodzaakt op zoek te gaan naar hun vervangers voor het dagelijks bestuur.
Wij prijzen ons gelukkig dat we daar op korte termijn in geslaagd zijn en willen beiden graag aan u voorstellen.
René Derksen hebben wij bereid gevonden om per 1 september 2022 de functie van voorzitter op zich te nemen. Hij is werkzaam als directeur-bestuurder van een Montessorischool in Veenendaal en fractievoorzitter in onze gemeente voor Lokaal Belang Lingewaard. René heeft veel ervaring in het Gendtse verenigingsleven. Hij was onder andere voorzitter van de stichting Duursport.

Ria Niënhaus-Brussen is met ingang van 1 juni 2022 onze nieuwe secretaris. Zij is al druk bezig met haar secretariaat werkzaamheden. Ria was al betrokken bij de kring door haar werk voor ons kringblad Ganita Mare. In haar werkzame leven was ze actief voor de toenmalige Gemeente Gendt en de Woonstichting Gendt.

Het bestuur van de Kring ziet de samenwerking met beiden met veel vertrouwen tegemoet.

Verder nog een bestuur mutatie.
Robert Braam heeft te kennen gegeven dat hij zijn werkzaamheden als docent en de vele activiteiten voor zijn Museum Niemandsland niet meer kan combineren met zijn functie als bestuurslid van onze kring. Wij vinden dat jammer maar hebben er alle begrip voor. Inmiddels hebben we Robert al bedankt voor zijn inzet voor de kring en hem een passend geschenk overhandigd.